Paulus polkee hyvää – tule mukaan kannustamaan

Liikenteestä ja pyöräilystä innostunut seitsemänvuotias Paulus haluaa kannustaa ihmisiä tukemaan hyvää työtä lupaamalla polkea kilometrejä lahjoitusten hyväksi. Kampanjassa tukijat sitoutuvat lahjoittamaan valitsemansa summan jokaista Pauluksen polkemaa kilometriä kohden.

Kampanja järjestetään 1.6.–11.8.2026 yhteistyössä OPKOn ja Medialähetys Sanansaattajan (Sansa) kanssa. Lahjoitukset ohjataan Sansan kautta kristilliseen työhön Sri Lankassa sekä OPKOn koululaistyöhön Suomessa. Viime kesänä Paulus pyöräili noin 400 kilometriä, mutta tämän kesän tavoite on hänen mukaansa “yhdeksän kvadriljoonaa kilometriä”.

Voit seurata Pauluksen matkaa myös Instagramissa

Lue lisää Pauluksen polku-urakasta ja lahjoita kampanjan hyväksi

Lisää
luettavaa

Suomen Ev.lut. Opiskelija- ja Koululaislähetyksen tiedotus- ja raamatunopetuslehti

Olipa kerran Jeesus

  Kristinuskoa on viime aikoina ravisteltu kuin pussillista noppia. Ravistelijoina eivät ole olleet vain ketkä tahansa kahvipöytäkeskustelijat, vaan näkyvästi esillä olevat teologit. Piispa Wille Riekkinen on esittänyt, että Jeesuksen jumaluus

Lue lisää »
Aiempia:
Teema
Yksinkertainen on kaunista

Puhelimen toisesta päästä vastaa Toni Mäkelä. Teologian maisteri, jonka muistan opiskeluajoiltani Helsingin yliopistosta. Lempeä, hieman nallekarhumainen kaveri, joka on kuin kotonaan OPKOn Helsingin opiskelijatyöntekijänä jo kuudetta vuotta. Työ ei kuitenkaan

Opetukset

Raamattu ajassamme – Tykkääkö Jeesus minusta?

Saako epävarma ja itseensä pettynyt uskoa? Toki saa. Juuri hän saa. Muista en ole niin varma. Juuri itseensä pettyneitä varten Jeesus tuli. Juuri itseensä pettyneet ymmärtävät tarvitsevansa Vapahtajaa. ”Terveet eivät

Apologianurkka

Tulkintaa kolmessa koossa

Raamatun lukija kohtaa monenlaisia haasteita. Miten kirjaa ensinnäkin tulisi tulkita ja ymmärtää oikein? Toiseksi joitakin katkelmia korostetaan ja toisia ohitetaan niiden kustannuksella. Miksi? Kolmas pulma liittyy väitteeseen Raamatun arvovallasta. Onko

Kolumnit

Mistä apu tyhjyyteen?

Jonkin aikaa sitten koin omituisen tunteen. Jotain puuttui. Koin olevani tyhjä! Ihmettelin tunnetta hetken. Uskon, että monille tunne tyhjyydestä saattaa olla vieras. Etsimme nopeasti mielentäytettä, jolloin emme edes ehdi huomata