Käsikirjoitusta etsimässä

jussimiettinenarkki3_0
Onko elämäsi kirjoitettu tähtiin? Oletko mukana itseäsi suuremmassa suunnitelmassa, jonka käsikirjoitus on jo tehty? Yksi kristityn tunnusmerkeistä on Raamatun mukaan se, että hän elää johdatuksessa. Lampaat kuulevat Hyvän Paimenen äänen. Hän lupaa johdattaa rukoilevaa eteenpäin. Asia ei ole kuitenkaan tällä pureskeltu. Johdatus synnyttää joskus äärimmäisiä tunteita, ihanaa innostusta ja puistattavaa pelkoa.

On hienoa lukea Jumalan miesten ja naisten elämäkertoja, joissa kerrotaan ihmeellisestä johdatuksesta. Jos olet saanut kokea jotakin samaa, et unohda sitä koskaan. Kaipaat lisää! Toisaalta puhe johdatuksesta voi panna huolestuneena kyselemään, olenko varmasti muistanut ottaa huomioon kaiken mikä asiaan liittyy. Johdatuksessa eläminen voi tuntua samanlaiselta haasteelta kuin kymmenottelu, jossa menestyäkseen tulee hallita kaikki lajit.

Johdatus ei kuitenkaan ole tarkoitettu vain superuskoville, eikä sellaisia edes ole. Jumala on rakastava Isä, joka pitää sitkeästi huolta lapsistaan, jotka hän on luonut ja lunastanut. Johdatusta saa siksi etsiä levollisin mielin, ilman puserrusta. Luojasi on antanut sinulle Raamatun, tervettä järkeä ja luovuutta. Kun pyydät, hän johdattaa sinua eteenpäin myös olosuhteiden ja toisten kristittyjen kautta. Näillä pääset pitkälle!

Lamassa rämpivä Suomi tarvitsee kipeästi johdatusta. Jotkut kaipaavat kansankunnallemme uutta karismaattista johtajaa, joka löytäisi ja avaisi tien parempaan huomiseen. Kun poliitikot puhuvat tulevaisuudesta,heidän kasvonsa ovat karmivan vakavat. Verovarojen varassatoimivat seurakunnatkaan eivät enää joka paikassa saa rahojaan riittämään edes palkanmaksuun. Järjestöt kamppailevat samojehhuolien kanssa. Myös OPKO. Millaisia valintoja tulisi nyt tehdä? Suomi on taloudellisessa kriisissä, mutta vielä suurempiongelma on koko kansaa koskettava hengellinen kriisi. Tarvitsemme kipeästi Jumalan johdatusta! Tässä Arkissa on aiheesta lisää.

Opiskelija- ja Koululaislähetys valmistautuu juhlavuoteen. Vuonna 2014 OPKO täyttää 50 vuotta. Nämä vuosikymmenet ovat olleet täynnä Jumalan johdatusta. OPKO on vakiinnuttanut paikkansa herätyshenkisten yhteisöjen joukossa. Se on opetus- ja kulttuuriministeriön tunnustama nuorisojärjestö, joka keskittyy evankeliumin julistamiseen, Raamatun opettamiseen, kansainvälisyyskoulutukseen ja nuorten kokonaisvaltaiseen valmennukseen. Remmissä on lähes 30 työstään innostunutta ja lahjakasta työntekijää. Rukoilethan kanssamme
OPKOlle hyvän Jumalan johdatusta myös seuraaviksi 50 vuodeksi!

PS. Tervetuloa avaamaan OPKOn juhlavuotta loppiaisena
6.1.2014 Espoonlahden kirkkoon!
Teksti on julkaistu Arkin numerossa 4/2013.
Lue Arkki nettiarkistosta

tervetuloa mukaan opkon toimintaan

Järjestämme opiskelijailtoja ja nuorteniltoja eri puolilla Suomea. Tervetuloa mukaan!

Lisää
luettavaa

Suomen Ev.lut. Opiskelija- ja Koululaislähetyksen tiedotus- ja raamatunopetuslehti

Olipa kerran Jeesus

  Kristinuskoa on viime aikoina ravisteltu kuin pussillista noppia. Ravistelijoina eivät ole olleet vain ketkä tahansa kahvipöytäkeskustelijat, vaan näkyvästi esillä olevat teologit. Piispa Wille Riekkinen on esittänyt, että Jeesuksen jumaluus

Lue lisää »
Aiempia:
Teema
Yksinkertainen on kaunista

Puhelimen toisesta päästä vastaa Toni Mäkelä. Teologian maisteri, jonka muistan opiskeluajoiltani Helsingin yliopistosta. Lempeä, hieman nallekarhumainen kaveri, joka on kuin kotonaan OPKOn Helsingin opiskelijatyöntekijänä jo kuudetta vuotta. Työ ei kuitenkaan

Opetukset

Raamattu ajassamme – Tykkääkö Jeesus minusta?

Saako epävarma ja itseensä pettynyt uskoa? Toki saa. Juuri hän saa. Muista en ole niin varma. Juuri itseensä pettyneitä varten Jeesus tuli. Juuri itseensä pettyneet ymmärtävät tarvitsevansa Vapahtajaa. ”Terveet eivät

Apologianurkka

Tulkintaa kolmessa koossa

Raamatun lukija kohtaa monenlaisia haasteita. Miten kirjaa ensinnäkin tulisi tulkita ja ymmärtää oikein? Toiseksi joitakin katkelmia korostetaan ja toisia ohitetaan niiden kustannuksella. Miksi? Kolmas pulma liittyy väitteeseen Raamatun arvovallasta. Onko

Kolumnit

Mistä apu tyhjyyteen?

Jonkin aikaa sitten koin omituisen tunteen. Jotain puuttui. Koin olevani tyhjä! Ihmettelin tunnetta hetken. Uskon, että monille tunne tyhjyydestä saattaa olla vieras. Etsimme nopeasti mielentäytettä, jolloin emme edes ehdi huomata